It's time for Africa

Heipähei! Aika elvyttää tää vanha tuttu matkalaukku. Tänään, noin kolme vuotta blogin aloittamisesta ollaan samankaltaisissa tunnelmissa. Jouluna nimittäin odottaa jälleen Thaimaan hiekkarannat. Se ei kuitenkaan oo taaskaan pääsyy tänne kirjoittamiselle, sillä tällä kertaa ollaan isompien juttujen äärellä.

Jo parin vuoden ajan mulla on ollut yks haave. Mä haluaisin pelastaa maailman. Koska mä en siihen kuitenkaan yksin pysty, mä ajattelin aloittaa jostain ja tehdä ainakin muutaman ihmisen maailmasta ihan vähän paremman. Aikani tutkittuani, Tammikuussa 2016 mä sanoin sen ääneen, "Jos en keksi muuta, niin mä lähden lukion jälkeen vapaaehtoseks Afrikkaan." Ja tässä sitä ollaan.
Lauantaina kävin Helsingissä haastattelussa ja tänään ICYE:n maailmanvaihto Ry:n pääsihteeri Anni lähetti mulle sähköpostin, joka vahvisti kaiken. Mä lähden (mikäli mitään radikaalia ei tapahdu) ens elokuussa Ghanaan vapaaehtoistyöhön.

Oon höpöttäny tästä mun ystäville jo kuukausien ajan, mutta nyt uskallan vihdoin tuoda tän julkiseks ja korvata sanan ehkä sanalla kun. Fiilikset on yhä jotenkin epätodelliset, koska koko homma on ollu aina vaan haaveilua ja suunnittelua, mutta nyt se on totta. Samaan aikaan mua pelottaa tosi paljon. Puoli vuotta "yksin" ihan toisessa maanosassa, ihan erilaisissa oloissa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa. Mun täytyy ihan tosissani valmistua lukiosta ja aloittaa oma elämä. Ens kevät tulee olemaan täynnä hyvästejä ja tiettyjen aikakausien loppuja ja kaiken sen uuden ja oudon lisäks mä tuun syksyn tullen jättämään taakseni mun perheen, kodin, ystävät ja kaikki ne itsestäänselvät ruutiinijutut joiden ympärillä mun elämä on pyörinyt 18 vuotta. Toisaalta oon järjettömän innoissani. Mä pääsen viettämään mun välivuoden, tai ainakin osan siitä, ulkomailla. Mä saan aikaa miettiä mun tulevaisuutta ja pääsen kohtaamaan uusia ihmisiä, toteuttamaan varmasti kivoja juttuja ja tutustumaan Ghanalaiseen kulttuuriin ja myös muihin kieliin kuin englantiin.

Mä tuun pitämään täällä blogin puolella kaikki kiinnostuneet kärryillä prosessin etenemisestä sitä mukaan kun itse saan tietää lisää ja asiat alkaa rullaamaan. Tällä hetkellä mä tiedän ainoastaan sen että mun kohdemaani tulee olemaan mitä todennäköisimmin Ghana ja siellä suurin osa vapaaehtoispaikoista on joko kouluissa tai lastenkodeissa eli tuun mitä varmimmin tekemään töitä lasten parissa.
Lopuks liitän vielä kuvan Ghanan sijainnista kartalla. Muuta infoa löytyy googlailemalla ja varmasti tuun jakamaan lisää sitä mukaan kun ehdin itsekkin tutustua kyseiseen valtioon.
Terkkuja:*


-Laura♡

Kommentit